Shoper Connect umożliwia zarządzanie połączeniami przychodzącymi zarówno od potencjalnych jak i stałych klientów. Nawet gdy jesteś offline, możesz zadecydować co się wydarzy z połączeniem gdy klienci dzwonią na Twoją infolinię.
Możliwość pozostawienia wiadomości na poczcie głosowej, skorzystania z interaktywnego IVR, odsłuchania wiadomości offline lub przekierowania połączenia na wybrany przez Ciebie numer, pozwolą by żadna szansa na kontakt nie została utracona.
Aby rozpocząć konfigurowanie infolinii, przejdź do zakładki „Numery telefonu” i wybierz numer, na którym chcesz wprowadzić zmiany.
Pamiętaj, że wybrane ustawienia będą dotyczyć tylko wybranego przez Ciebie numeru i nie aplikują się do wszystkich numerów na raz.
Opcje, które zobaczysz to:
- możliwość nadania unikalnej nazwy swojego numeru
- możliwość włączenia/wyłączenia nagrywania rozmów na danym numerze
- możliwość włączenia/wyłączenia opcji IVR dla danego numeru
- ustawienia połączeń przychodzących.
Domyślnym ustawieniem jest przyjmowanie połączeń przychodzących, ale mamy również możliwość przekierowania całego ruchu na numer zewnętrzny lub nie akceptowania ruchu przychodzącego w ogóle. By uzyskać dostęp do dodatkowych opcji kliknij na Edytuj przy wybranej przez siebie polityki połączeń.
Tutaj znajdziesz ustawienia w jakiej kolejności połączenia mają być kierowane do agentów. Poszczególne opcje to kierowanie do:
najdłużej bezczynnego operatora - powiadomienie o połączeniu w pierwszej kolejności otrzyma operator, który nie prowadził rozmowy przez najdłuższy czas. Jeśli nie odbierze połączenia, zostanie ono przekierowane do kolejnego operatora według tej samej zasady.
losowego operatora - przy połączeniu przychodzącym zostanie wybrany losowo jeden z bezczynnych operatorów. Jeśli nie odbierze połączenia, zostanie ono przekierowane do kolejnego losowego, dostępnego operatora.
wszystkich operatorów - w przypadku tej metody, wszyscy bezczynni operatorzy otrzymają powiadomienie o połączeniu przychodzącym. Operator, który jako pierwszy odbierze połączenie za pomocą zielonej słuchawki przejmie połączenie od klienta.
W przypadku gdy wszyscy operatorzy będą zajęci możesz ustawić wiadomość którą klient usłyszy oczekując na połączenie z operatorem. Np. “Dziękujemy za kontakt z naszym sklepem, w tej chwili wszyscy operatorzy są zajęci, proszę pozostań na linii.”
Dodatkowo, poniżej znajdziesz opcje obsługi połączeń, gdy operatorzy są wylogowani z aplikacji lub poza zasięgiem:
Klient usłyszy sygnał wolnej linii a połączenie zostanie automatycznie odrzucone po 30 sekundach,
Klient usłyszy sygnał zajętej linii. Połączenie zostanie od razu po tym zakończone.
Połączenie zostanie automatycznie rozłączone,
Możliwość ustawienia wcześniej nagranej wiadomości. Klient usłyszy wiadomość głosową, po czym połączenie zostanie rozłączone.
Klient usłyszy wiadomość głosową po czym będzie mógł nagrać swoją wiadomość. Opcja ta pozwala na włączenie poczty głosowej na numerze. Wcześniej nagrana wiadomość będzie odtworzona klientowi, a następnie po sygnale będzie on mógł zostawić wiadomość o długości do 60 sekund.
Przekieruj połączenie. Opcja ta umożliwia przekierowanie połączeń na numer zewnętrzny.
Powyższych ustawień, oprócz przekierowania, możesz użyć gdy zdecydujesz się nie przyjmować połączeń przychodzących w ogóle.
Dodatkowo, masz możliwość ustawienia wiadomości powitalnej, którą usłyszą Twoi klienci na początku połączenia, przed skierowaniem go do jednego z Twoich operatorów.
Należy pamiętać jednak, że jeśli dla danego numeru uruchomimy IVR to będzie ustawienie priorytetowe i wtedy wiadomość powitalna NIE będzie się odtwarzać. Można natomiast w ustawieniach IVR włączyć opcję odtwarzania wiadomości powitalnej przed wiadomością IVR.
Pierwszym numerem dodanym do Twojego konta jest darmowy numer komórkowy z Polski. Istnieje jednak możliwość dokupienia dodatkowych numerów do konta.
W zakładce “Numery telefonu” w prawym górnym rogu jest opcja “Dodaj nowy numer”
Po jej kliknięciu zostaniesz przeniesieny do okna wyboru dodatkowego numeru
Będziesz mógł wybrać z jakiego kraju ma być nowy numer, czy ma być lokalny/mobilny/toll-free oraz konkretne miasto/prefix.
Zobaczysz również cenę poszczególnych numerów.
Niektóre z nich będą wymagały dodatkowych informacji do ich rejestracji (niektóre kraje prawnie narzucają nam wymagania aktywacji numerów takie jak imię, nazwisko, nazwa firmy oraz adres)
Po wybraniu numeru, który Cię interesuje ukaże się nam lista dostępnych numerów, które będziemy mogli wybrać. Następnie należy kliknąć w “Wybierz” obok numeru, który chcesz zakupić.
Po przejściu wszystkich kroków zostaniesz poproszony o potwierdzenie wybranego numeru, nadanie mu nazwy
I finalizację poprzez kliknięcie w “Potwierdź”
Zakupiony numer zostanie dodany do listy Twoich numerów w zakładce “Numery telefonu” oraz w zakładce “Moje konto” - “Numery telefonu” z informacją o cenie numeru.