Tworzenie kampanii SMS jest jednym z najefektywniejszych sposobów bezpośredniego dotarcia do klientów. Jednak aby taka kampania była skuteczna, kluczowym elementem jest posiadanie solidnej bazy klientów oraz aktualnych zamówień. W tym artykule dowiesz się, jak można to zrobić w łatwy i szybki sposób.
Generowanie zamówień z panelu Shopera
Aby wygenerować bazę zamówień, należy przejść do panelu w Shoperze. W tym celu wybieramy w menu Obsługa Sklepu, a następnie zakładkę Zamówienia. Następnie, przechodzimy do opcji Więcej w prawym górnym rogu, oraz wybieramy Eksportuj.

Możemy wybrać wszystkie zamówienia, lub wybrać z danego zakresu. Aby wybrać bazę dla wszystkich zamówień, należy kliknąć X przy zakresie dat. Aby wyeksportować bazę, wybieramy Eksportuj.

Po wybraniu zamówień pojawi się nam informacja o zakończonym eksporcie. Następnie, pokaże nam się okno z plikiem do pobrania w formacie csv.

Możemy również edytować nazwę lub pola, takie jak numer, wartość czy status zamówienia. Aby to zrobić, wchodzimy w przycisk Więcej > Edytuj ten profil.

Generowanie klientów z panelu Shopera
Raport klientów możemy wygenerować w podobny sposób. Wchodzimy w Obsługa Sklepu > Klienci > Więcej. Możemy wybrać wszystkich klientów lub grupę.

Po kliknięciu przycisku Eksportuj pojawi się informacja o zakończeniu eksportu. Następnie pojawi nam się okno w którym możemy pobrać plik z bazą. Tak samo jak w przypadku raportu zamówień, możemy edytować niektóre pola poprzez wejście w przycisk Więcej > Edytuj ten profil.

Jak stworzyć grupę klientów?
Dzięki grupom klientów możemy dodać konkretnej grupie stały rabat oraz stworzyć kupony rabatowe dla wybranej grupy klientów.
Aby stworzyć nową grupę klientów, należy wejść w Obsługa Sklepu > Grupy klientów > Dodaj grupę klientów.

Następnie wybieramy nazwę grupy, ewentualny rabat, oraz możemy wybrać opcję automatycznego dodawania klientów do tej grupy i wybieramy Zapisz.

Aby dodać istniejących klientów do grupy, musimy wejść w Obsługa Sklepu > Klienci. Odszukujemy klienta, a następnie klikamy znajdujący się w kolumnie Akcje przycisk Edytuj.

W polu Grupa klientów wybieramy grupę, do której chcemy przydzielić naszego klienta, a następnie klikamy Zapisz.
